tisdag 1 september 2009

Kårkamp

Jag kan börja med att konstatera att jag hade en väldigt trevlig introduktionsvecka uppe på LTH - men att det hände så mycket hela tiden att jag helt enkelt inte orkade skriva ett inlägg. Jag vet inte om jag kan säga att det är speciellt mycket lugnare den här veckan (det är ju mindre nollning, men i gengäld har de vanliga lektionerna börjat), men jag har åtminstone sett till att planera in lite lediga stunder.

Dagens höjdpunkt var kårkampen under lunchen, då det hölls tävling mellan nollorna på TLTHs sektioner. Veckans gren var att trycka in så många nollor som möjligt i en bil. Detta är tydligen något som Kemi och Ekosystemsektionerna (W) brukar dominera. Det gick bra även i år, särskilt för Kemi som på något märkligt sätt fick in 26 nollor i en hyfsat liten kombi. Hur de förra året fick in 27 personer i en ännu mindre bil övergår i alla fall mitt förstånd. Eko fick i år in 21 nollor, vilket gav oss en delad tredjeplats (efter Väg och vatten, på 22, så undantaget de smått överlägsna kemi var det en rätt jämn tävling). Jag hamnade högst upp i baksäteshögen, så jag får nog säga att jag har suttit mer obekvämt i bilar tidigare. Maskinteknik satte nytt tidrekord genom att få in sina nollor i bilen på 12 sekunder, men så lyckades de bara trolla fram 5 (!) nollor.

En liten parentes är att jag igår efter rejält Googlande lyckades hitta en skrivbordsbakgrund på Sigges lagun-temat (Sigge haj är W-sektionens maskot. Om någon inte vet vem Sigge är ordinerar jag serietidningen Larsson), så nu har jag en väldigt fin bakgrund på min lika fina lånedator.

Beträffande studierna så känner jag mig just nu ganska smart - men det är också något som går i vågor. I torsdags insåg jag att jag hade tappat hela Matte D under tiden jag pluggade humaniora, men det dök upp igen på fredagen och känns tack och lov rätt naturligt nu igen. De senaste två dagarna har jag lärt mig en hel del mer om funktioner som jag nog inte har vetat tidigare, och så länge det blir rätt när jag räknar tänker jag vara lite självgod för att väga upp den här känslan av att vara helt vilse som jag hade i förra veckan. Jag ska dock skriva färdighetsprov 1 om ett litet tag, så vi får väl se om det varar. Matte är hursomhelst exakt så roligt som jag kommer ihåg det. :)

Sammantaget måste jag säga att jag har haft så roligt de senaste nio dagarna att jag varmt rekommenderar alla att bli ekosystemtekniknollor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar