tisdag 1 september 2009

Färdighetsprov och regatta

Jag klarade färdighetsprov 1 (det var inte särskilt svårt, så det var väl kanske inte helt oväntat), så jag slipper väl känna mig dum men är i gengäld rätt så irriterad på mig själv. Ett av mina största problem under gymnasiet var att jag gjorde en hel del slarvfel. Ett annat var att jag inte läste uppgifterna ordentligt innan jag svarar. Båda problemen dök högst ovälkommet på det här "provet", och drog ner mitt resultat med vars en poäng. Då 8/10 krävdes för godkänt kan jag i alla fall vara nöjd med att jag inte behöver göra om det (annars har vi ett försök på oss om dagen i ca 2 veckor, så det hade inte varit hela världen om jag hade fått göra om det).

Det blir till att försöka dra ner tempot lite på de lättare uppgifterna för att undvika den här typen av missar framöver.

På schemat imorgon står att få tag på en zondekal på LUs parkeringskontor, så att jag slipper köpa en ny parkeringsbiljett varje dag. Därutöver är det några timmar lektioner, ett planeringsmöte för regattan (mitt stora uppdrag under nollningen är att vara med och bygga en båt för det årliga sjöslaget i den väldigt omysiga sjön Sjön uppe på LTH) samt studiekväll ihop med studentrådet.

För att se ett exempel på hur regattan brukar gå till, klicka här. Varning för floskeltyngnd Dygnet Runt-reportern. Regattan ser i alla fall härligt galen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar