torsdag 3 september 2009

Studenter!

Efter en vecka då nollorna praktiskt taget hade Kemicentrum för sig själva börjar det nu märkas att terminen har börjat för alla andra med. De två stora lunchrummen var överfulla och kön till micron ringlade sig ut i korridoren, så jag vände i dörren och gick och satte mig utanför en lärosal för att äta min köttbullemacka istället. Det såg lite bättre ut i caféet (det är kanske inte särskilt ekonomiskt hållbart i längden, men jag har blivit rejält förtjust i KC-caféets Latte), men jag tror att jag lyckades komma precis före tjurrusningen, för det var en rejäl kö och nästan fulla bord när jag gick igen. Sammantaget tycker jag dock att det är rätt bra ställt med studie- och matplatser i KC. Breda korridorer som är fyllda med bänkar, bord och soffor. Bra tänkt där.

Matte nu, andra passet av tre idag. Tillsammans med en föreläsning i akvatisk ekologi blir det totalt åtta timmars lektioner, ett par timmar regattainfo/byggande och en avslutande middag med min gamla lärarförslagsnämnd. Jag var extremt trött när jag vaknade imorgon, det lär inte vara bättre ikväll. Nåja, snart helg i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar