torsdag 24 september 2009

Imponerad

Jag börjar bli rejält imponerad av mina kursare och hur benägna de verkar vara att engagera sig. När w-sektionens styrelse bjöd på middag om pratade om sin verksamhet i förrgår kom mer än halva klassen, och runt 25 personer skrev upp sig som praktikanter i de fyra sektionsutskott som tar emot sådana (ettor får chansen att prova på hur det är att jobba i studierådet, arbetsmarknadsgruppen, informations- och jämlikhetsutskotten innan man formellt väljs in på sektionens höstmöte). När det dessutom skulle väljas två representanter från ettan till sektionens valberedning idag hoppade folk på utan större övertalning. Skoj!

Jag själv tycker ju att allt sådant här är lite väl roligt (och brukar engagera mig i lite för många saker på en och samma gång), så jag försöker avvakta lite tills höstmötet närmar sig innan jag bestämmer mig för om jag vill kandidera till något. Vi får väl se hur bra det går.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Jag ska snart upp igen för att ge mig ut på exkursion till Sövdesjön. Det ska letas makroinvertebrater vid strandkanten och testas lite hypoteser. Det blir nog roligare än det låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar