tisdag 8 september 2009

Draggning

Nu är sjön Sjön om inte mindre brun så åtminstone något mindre farlig. Genom en gedigen arbetsinsats av ett gäng teknologsektioner (ekosystemteknik och kemiteknik hade överlägset bäst uppslutning) har en massa konstigheter fiskats upp från sjöbotten och de värsta brännässle- och tistelsnåren rensats bort från strandkanten. Ön Ön ser nästan ordentlig ut. Elektroteknik sjöng högst, men jag vill påstå att jag är hyfsat opartisk när jag menar att eko var bäst på att städa. Det är nästan så att jag blev lite rörd när två kursare som inte ens ingick i regattalaget (och därför inte hade behövt känna något ansvar) slängde sig i sjön och fiskade upp två cyklar.

Idag är det segare, man blir märkbart trött av att springa upp och ner för den ordentligt branta slänten vid sjön och försöka balansera (i gummistövlar) så att man inte trillar i medan man försöker slita upp ogräs. Men skoj var det.

Jag har räknat på hyfsat bra idag, så nu är jag bara ett tredjedels geometrihäfte efter. Stabilt. Det kommer ju inte bli särskilt många lediga stunder den här veckan heller, regattabyggandet har gått in i en intensivare fas, och så vill jag ju inte missa nollelördagen heller. Jag får väl försöka ta igen det i nästa vecka eller något. Än så länge är det i alla fall som tur är inte särskilt många konsigheter.

Nu är det i alla fall snart matteföreläsning - cirkelns omkrets och area samt analytisk geometri. Lite synd att föreläsningarna i regel ligger på första passet efter lunch, eftersom jag alltid blir väldigt trött lite före 14.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar