onsdag 9 september 2009

Såpafotboll

Det börjar märkas att ekosystemteknik har en väldigt aktiv och engagerad sektion - så pass att vi var tre gånger så många nollor som det fanns penslar vid gårdagens märkesmålning. Jag fick nöja mig med att heja på medan Sigge Haj fick ny färg och ett par nya detaljer (han är mer skräckinjagande/alternativt mer metrosexuell beroende på hur god vilja man har som betraktare av konstverker) och leta efter andra aktiviteter. Eftersom jag varken kände för att försöka stapla backar ovanpå varandra sju meter upp i luften (galna människor!) eller kasta mig huvudstupa ner för en grässlänt letade jag mig istället fram till såpafotbollsplanen. Såpafotboll spelas föga överraskande med en boll i handbollsstorlek på en såpaindränkt presenning. Med hjälp av fyra lika skogstokiga ekoister och ett motståndarlag av kemitekniker (och möjligtvis någon TLTH-styrelsemedlem) lyckades jag dränka in såväl overallbyxben som tröja i såpa. Man får ju ta de chanser man får att rengöra overallen, vars skötsel annars följs av hyfsat rigorösa förhållningsorder. Såpafotboll var väl kanske så här i efterhand inte det bästa valet. Matchen slutade förmodligen oavgjort, det var inte helt lätt att avgöra.

Överphösen körde en alternativ metod under skändningen, som involverade en hinderbana med senap, simning från ön Ön i sjön Sjön, peruker, dragkamp mot nollor, mjöl, ägg (?) och en hel del andra obehagligheter. Vårt överphös Lasse spöade (med knapp marginal) I-sektionens överphös. Jag är inte riktigt säker på att det var värt det. Arma människor, nu vet jag i alla fall att jag inte vill bli överphös.

Idag har Tekologkåren sitt Safari (en mässa för främst olika kårutskott och teknologstudentföreningar). Intressant koncept. Jag har så klart skrivit upp mig på lite för många intresselistor och tagit lappar från ett par mer aktiviteter än vad jag har tid med, men det verkar ju så roligt alltihop. Sova får man väl göra någongång 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar