lördag 15 augusti 2009

Schema för läsperiod 1

Nu har jag hittat mitt schema för läsperiod 1 (31 augusti till 16 oktober) och ägnat en stor del av eftermiddagen till att föra över detta till min Google-kalender. I regel kommer jag att ha 8-17-dagar, medan måndagar och tisdagar rätt ofta är lite mindre intensiva. Sen tillkommer ju en hel del annat faddersgrupps- och kårrelaterat, så det blir nog en del att göra i höst.

Så här ser schemat ut de första veckorna:

Introduktionsveckan
Läsperiod 1

Vi kommer läsa stora delar av kursen endimensionell analys (matte) ihop med Väg & vatten - kul, i och med att min pappa jobbar med trafikteknik har jag åtminstone lite koll på vad de gör för något.

Det lär bli en utmaning att hitta till alla salar - och hus för den delen. K kan jag ju räkna ut står för Kemicentrum, och V förmodligen för V-huset. Däremot är jag fortfarande inte helt hundra på om MA betyder Mattehuset, eller om det eventuellt är Matteanexet. Det var lättare nere i stan, där husen har pampiga namn. Archaeologicum, Wrangel, Josephson.

4 kommentarer:

  1. MA står för Matteannexet. Fruktansvärt ställe. Hemska tentasalar

    SvaraRadera
  2. Jag var rädd för det, men jag har i alla fall inte särskilt många föreläsningar där. Vad har mattehuset för förkortning? MH?

    SvaraRadera
  3. Det är lite kul att ni har "bokinköp" på schemat.

    SvaraRadera
  4. Det är ju väldigt stort fokus på lära känna-aktiviteter den första veckan (särskilt om man räknar in nollningen, som inte finns inlagd här). Och det finns kanske en pedagogisk poäng i att stå i en 60 personer lång kö och vänta på chansen att få köpa böcker.

    SvaraRadera